onsdag 9 maj 2012

Hem


Har legat sjuk i flera dagar och det verkar inte bättre än att jag fortfarande är sjuk helt enkelt. Slänger därför in lite fräscha bilder. 

Bilden är hämtad från http://www.colorcode-blogg.se/
Vi har ju likadant överkast fast i en mörkare tappning. Kanske får bli det här ljusa i ett gästrum framöver :-)

Bilden är hämtad från http://www.colorcode-blogg.se/
Vilka arbetsytor. Blir sugen på att stå här och laga mat. 

Bilden är hämtad från http://www.colorcode-blogg.se/
Gillar när man bryter det vita med rejält trä. Gillar ju saker och färg för mycket för att kunna ha det så här stilrent, men jag önskar att jag i framtiden kan ha det så här i köket ialla fall. Kommer bli en utmaning,å andra sidan gillar jag ju utmaningar :-) Sen gäller det ju att se varje hems potential och det är ju inte alltid en sådan här stil passar.... jag själv tycker det blir för rörigt om man har t.e.x. öppen planlösning. För då vill jag gärna ha samma golv i köket som i vardagsrummet och enligt mig så tycker jag schackrutigt passar bäst i ett rum som antingen är stängt med fyra väggar eller har en uppenbar avslutning på rummet. 

Har alltid gillat det här klassiska 50-tals köket. Bilden hittade jag på hus och hem inredningssida. 
Bilden säger mer än 1000 ord :-)

2 kommentarer:

  1. ahmen dör vad fint sista köket är!!!! Vill ha! Och shackgolv då! Men får bli shackkakel tills vidare :)

    Krya på dig.
    Puss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja,visst är det fint :-) och absolut schackgolv.
      Tack gumman. Snart är jag frisk och kry. Puss

      Radera